Mikäli löytyy ehdotuksia, kysymyksiä, sanottavaa tai jotain muuten vain kommentteihin kuuluvaa, älkää pelätkö vaan kommentoikaa rohkeasti, kommentteihin pyritään aina vastaamaan ja kommentointi on avointa myös ilman mikäännäköisiä tunnuksia. Kommentteja siis!

keskiviikko 18. heinäkuuta 2012

Amnesia Custom: Horrors of the Past part 1



Yleensä tykkään arvostella näitä joko kaikki osat pelattuani tai yksittäiset tietysti heti jälkeen, mutta tämä on poikkeus, sillä en huomannu mitään vihjauksia siitä, että tämä olisi vain ykkösosa. Kentän on tehnyt nimimerkki Kielnatsra.

Kentän nimi kertoo aika paljon siitä, millainen se tulee olemaan. Tai niin ainakin voisi luulla. Nimi antaa unenomaisen vaikutelman, joka sisältää epäloogisuuksia tarkoituksenaan luoda lisää pelottavaa tunnelmaa. Mitä kuitenkin saimme? Ainoa epäloogisuus muihin kenttiin verrattuna oli se, että yksikään ovi ei johtanut sinne, mihin luuli päätyvänsä. Nopeaa toimintaa remonttiporukalta, peukut pystyyn heille! Hyvää tunnelmaa luotiin kuitenkin sillä, että valaistus oli hyvin pitkälle oikein sijoitettua. Etenkin alun pimeävaellus oli hienosti tunnelmaa luova. Harmi, että se kesti alle puoli minuuttia.

Part 1. No, oletettavasti tämä päättyy kesken. Niin se tekikin. En vain saa minkäänlaista käsitystä siitä, miksi edes piti juosta. Olisin viihtynyt hyvin penkin, veitsen ja pihtien seurassa. Juonessa oli hyviä omia ideoita, mutta toteutus ei näyttänyt sitä yhtään. Ei sitten tippaakaan. Eri nimiä, jotka eivät sano mitään, oli hyvin paljon. Olenko minä epäonnekas Jacob? Näitä löytyy jokaisesta Amnesian custom storista nykyään. Ei siinä mitään. Paniikkitilanteitakin kuitenkin tuli siinä, että morsoja lähtee ajamaan pelaajaa takaa. Näissäkin olisi ollut hieman parantamisen varaa, mutta menettelee. Ainoa pakosuunta kohti morsoja ei kuulosta kauhean kivalta.

     Ilmeeni, kun mietin, mistä ovesta pääsee eteenpäin. Kuva ei ole tästä tarinasta.

"Mitä helvettiä" -elämyksiä pääsi kokemaan ovien kanssa. Joskus niitä oli liikaa, joskus ne oli kaikki revitty saranoiltaan, niin tai näin, kaikki ovet, joihin ei ollut tarkoitus koskea, olivat lukossa. Puzzleja ei ollut yhtään. Kentän pystyi juoksemaan läpi, mikä ei ole tässä tapauksessa ihan huono juttu. Pisteiksi annan 74/100.

Risut:
- Liian epälooginen pelaamisen kannalta
- Liian hyvä varustautuminen morsoja vastaan, kaappeja on aina kun mörköjäkin.
- Tarinan epäselvyys. En edes tiedä, olenko koko ajan sama henkilö
- Aivotoiminnan vaatimattomuus pelaajalta.
- Tylsän näköinen. Tunnelmaa olisi voinut lisätä laittamalla enemmän tavaraa tyhjiin huoneisiin

Ruusut:
- Muutama tunnelmanluomiskohtaus ja huone
- Valaistus paikoittain
- Tarinan osat. Olisi tosin ollut parempi, jos olisivat paremmin toisiinsa liittyvää.
- Jos ei halua käyttää aivojaan, tämä toimii hyvin

Ei kommentteja: